Teksten Laten RedigerenHerschrijven van teksten is een vak apart.

Teksten laten redigeren op een effectieve manier kan een tijdrovende en intensieve klus zijn. Uitbesteden van een compelexe klus als deze kan een aantal duidelijke voordelen opleveren.

Vanuit mijn ervaring als freelance copywriter, heb ik verschillende situaties mogen meemaken waarbij het laten redigeren van tekst een duidelijk voordeel opleverde voor een cliënt.

Deze wil ik in dit artikel kort delen, zodat ook andere bedrijven inzicht kunnen krijgen in de voordelen voor de uitbesteding van content laten herschrijven. In het kort gaat het om de volgende situaties:

  1. Van ‘gewone’ tekst naar SEO geoptimaliseerde tekst;
  2. Lezers beter vasthouden op een website of blog;
  3. Effectiviteit van email-marketing gerichte nieuwsbrieven verbeteren.

 

Tekst Laten Redigeren Voor SEO Optimalisatie

Wanneer je een copyrwiter inhuurt die expliciet zoekmachine optimalisatie (SEO) integreert in teksten, kan er een compleet nieuwe markt open gaan voor je bedrijf.

Er zijn nog altijd bedrijven die zich exclusief op sociale media of adverteren richten.

Dit is een grote bottleneck voor de houdbaarheid en effectiviteit van de online marketing strategie voor een bedrijf op de lange termijn.

Als bedrijf kan je het vandaag de dag gewoonweg niet meer verantwoorden om SEO te negeren. Het is dé duurzame manier om een constante stroom aan klanten te kunnen garanderen. Vol inzetten op Google-geoptimaliseerde content marketing levert bovendien enkele duidelijke voordelen op:

  • Klanten komen naar jou toe, in plaats van jij naar de klant;
  • Je kan als bedrijf je eigen geluid laten horen;
  • Je bouwt autoriteit op in een specifieke markt;
  • Je kunt direct mogelijke klanten digitaal helpen met hun probleem;
  • Op termijn zal het de noodzaak tot adverteren verminderen;
  • Zoekmachines zijn betrouwbaarder voor zoekverkeer dan sociale media.

De meeste copywriters die teksten redigeren, zullen SEO in het achterhoofd houden tijdens het herschrijven van een webtekst. Bij mijn eigen klanten doe ik dit zelf bijvoorbeeld automatisch al.

Voornamelijk bij de zogenoemde long tail zoekwoorden is het vinden van kansen niet ingewikkeld. Een snelle keyword analyse kan al veel mogelijkheden opleveren voor organische groei van een website.

 

Lezers Beter Vasthouden

Hoe vaak ben je op een website terecht gekomen om er direct weer weg te gaan? Waarschijnlijk vaker dan je denkt, aangezien dit vaak onbewuste acties zijn.

Zoek maar eens de bounce rate op van je website in Google Search Console.

De kans is groot dat een significant percentage van de bezoekers op je website direct weer verdwijnen. Hoewel dit meerdere oorzaken kan hebben, is de kans zeer groot dat ook de tekst op de website een grote invloed heeft op de neiging van bezoekers om snel weer een website te verlaten.

Denk maar eens hoe je zelf een tekst op internet benaderd.

Zou je zelf een lange lap droge encycopedische informatie gaan zitten lezen? Of wil je een overduidelijk neppe, slecht geschreven reclametekst doornemen? Natuurlijk niet!

De tekst op een website moet verleiden.

Wanneer je met jouw woorden bezoekers niet weet te interesseren, zullen ze ook niks kopen. Copywriters kunnen bestaande teksten gemakkelijk transformeren in pareltjes die lekker weglezen.

Waarom zelf ploeteren op een tekst, wanneer een professionele tekstschrijver deze voor je kan redigeren? Exact de reden dat veel bedrijven deze taak met liefde aan anderen uitbesteden.

Maar ik vind het ook belangrijk dat de communicatie buiten de website niet wordt vergeten. Daarmee bedoel ik onder meer sociale media, maar bijvoorbeeld ook de nieuwsbrieven die veel bedrijven versturen aan hun klanten. Wanneer je nog geen grote winst weet te bereiken met email marketing, valt er nog een wereld voor je bedrijf te winnen op het internet.

 

Email Marketing Effectiviteit Verhogen

Wist je dat email marketing één van de meest kostenefficiënte manieren is om een bedrijf winstgevender te maken? Een Amerikaanse studie van CampaignMonitor toonde aan dat de return on investment (ROI) van email marketing 4400% is voor elke dollar die wordt geïnvesteerd.

Emails zijn beter omdat ze vaker worden gelezen, op een natuurlijke manier mensen teruglokken naar je website, meer betrokken kopers opleveren, maar ook persoonlijker zijn.

Nieuwsbrieven zijn de meest onderschatte manier om winst te maken op het internet.

Ook in Nederland wordt de methode breed toegepast, en duidelijk met succes. Maar ik kan de bedrijven die écht goed gebruik maken van email marketing op één hand tellen. Keer op keer wordt in dezelfde valkuilen getrapt door ondernemers in hun nieuwsbrieven:

  • Onpersoonlijke benadering;
  • Compleet oninteressante inhoud;
  • Slecht geschreven teksten die direct in de prullenbak belanden;
  • En de ergste van allemaal: Een oersaaie onderwerpregel voor emails.

Een professionele tekstschrijver even laten kijken naar de email funnel kan wonderen doen. Een goede reeks automatisch verstuurde emails kan direct positieve invloed hebben op de winst van een bedrijf. De kracht van woorden mag nooit worden onderschat, zeker niet in de vorm van emails.

Bij deze dus mijn oproep aan alle ondernemers van Nederland: Durf jezelf te laten zien in je emails en betrek je klanten op een radicale manier bij je bedrijf!

 

Professioneel Teksten Laten Redigeren

Mocht je nu geen idee hebben waar je moet beginnen met het verbeteren van je nieuwsbrieven, of de teksten op je website, dan help ik hier als freelance copywriter graag bij. Mijn achtergrond in online marketing en zoekmachine optimalisatie levert niet alleen aantrekkelijke teksten op, maar ook effectieve groei resutaten voor je bedrijf op lange termijn.

Het uit handen geven van bepaalde taken helpt natuurlijk ook bij het vrijmaken van kostbare tijd. Het is logisch om tijdrovende taken als redigeren over te laten aan iemand die hier ervaring mee heeft.

Uitbesteden kan niet alleen helpen om de focus op andere bedrijfstaken te leggen, maar een tekstschrijver kan ook helpen bij het bepalen van de toon en de communicatie van een bedrijf naar de klant toe. De beleving die een (potentiële) klant heeft met een bedrijf is bepalend voor de creatie van een nieuwe, levenslange fan.

Wil jij hier ook hulp bij krijgen, beter gevonden worden in Google, of de bounce rate van je website verlagen? Als copywriter bied ik graag mijn diensten aan. Via deze pagina kan je (geheel vrijblijvend) een kennismakingsformulier invullen, dan kunnen we samen kijken naar kansen en mogelijkheden.